Projektek
Erasmus+ programban nyert a Kisvárdai SZC II. Rákóczi Ferenc Technikum és Szakképző Iskola
Iskolánk a 2021. évi tavaszi Erasmus+ pályázati időszakban leadott „Kisvárdai SZC Rákóczi Technikuma a nemzetközivé válás útján: fókuszban a hátrányos helyzetű diákok és a vendéglátóipari képzések című tevékenység megvalósításához” című pályázati munkájával (projekt szám: 2021-1-HU01-KA122-VET-000017268), helyet nyert a nemzetközi mobilitások világában.
Az így elnyert 55.720 eurós támogatási keret összegét 2021.09.01-2022.12.01 között a következő szakmai tevékenységek megvalósítására fordítjuk:
- november: 4 oktató német nyelvű, kéthetes szakmai továbbképzése a németországi Drezda városában
- március: 4 oktató angol nyelvű, kéthetes szakmai továbbképzése a máltai St. Julain’s városában
- augusztus: 20 diák (4 közlekedésgépész, 4 mechatronikai technikus és 12 vendéglátóipari) angol és német nyelvű, kéthetes szakmai gyakorlata a németországi Berlin városában
Ezen szakmai programok megvalósításával elsősorban az előzetesen kijelölt három célunkat szeretnénk megvalósítani, melyek mindegyike a követkető egy évben egymást támogatva reagálnak majd az iskolánk szükségleteire:
- Nemzetközi láthatóság erősítése elsősorban a vendéglátó ágazatban való lehetőségek kiaknázásával.
- Iskolánk nemzetközi profiljának, lehetőségeinek bővítése, elsősorban a diáklétszám tekintetében legjelentősebb vendéglátás ágazathoz kapcsolódó szakmai/oktatási tevékenységünkkel összefüggésben.
- Oktatók nyelvi és módszertani továbbképzése: fókuszban a hátrányos helyzetű, lemorzsolódó és kevesebb lehetőséggel rendelkező diákok.
- A projekt második célja erősíti az iskola képességét, bővíti a módszertani tárházát, hogy a Rákócziban a hazai átlaghoz képest magasabb arányban levő HHH és HH diákok egyéni fejlődési útját úgy támogassuk, hogy közben a lemorzsolódásuk arányát csökkentjük.
- Tehetséges hátrányos helyzetű diákok egyéni fejlődési útjának támogatása nemzetközi szakmai gyakorlati lehetőséggel.
- Célunk továbbá az, hogy a tehetséges HHH és HH diákok elhelyezkedését, továbbtanulását képesek legyünk elősegíteni, az oktatók hátránykompenzáló módszereinek számának bővítésével és a minden diákunkra érvényes részvételi esélyegyenlőség biztosításával.